Deklaracja Dostępności
Deklaracja Dostępności
Powiatowy Zarząd Dróg Publicznych w Lipsku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej Powiatowego Zarządu Dróg Publicznych w Lipsku.
Data publikacji strony internetowej: 10.12.2014 r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 13.06.2018 r.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
- zamieszczone na stronie publikacje w formie plików PDF nie są dostępne cyfrowo w całości,
- na stronie opublikowano materiały niezgodne ze standardem WCAG 2.1 powierzone przez podmioty zewnętrzne.
Serwis BIP został zaprojektowany tak, aby był możliwy do obsłużenia dla jak najszerszej grupy użytkowników, niezależnie od używanej technologii, oprogramowania lub posiadanej dysfunkcji.
Serwis jest zgodny ze standardami W3C: HTML 5, WCAG 2.1 (poziom AA).
Serwis jest w pełni rozpoznawalny przez programy czytające dla osób niewidomych. Obsługa serwisu możliwa jest zarówno przy pomocy klawiatury jak i myszki.
Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące: zmiana wielkości czcionki, zmiana kontrastu, większość z grafik została opatrzona atrybutem alt z opisem, całość serwisu oparta jest na stylach CSS.
Wszystkie strony zawierają okienko wyszukiwarki.
Serwis nie jest wyposażony w skróty klawiaturowe, które mogły by wchodzić w konflikt z technologiami asystującymi (np. programy czytające), systemem lub aplikacjami użytkowników.
Oświadczenie sporządzono dnia 16.03.2021 r.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny na podstawie dostępnych narzędzi do oceny strony.
Informacje Zwrotne i Dane Kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt adresem sekretariat@pzdpl.pl a także dzwoniąc na numer telefonu 48 3780352.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu.
Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Powiatowy Zarząd Dróg Publicznych w Lipsku zlokalizowany jest w budynku przy ul. Spacerowej 24 w Lipsku
Bezpośrednio do drzwi głównych budynku prowadzą kilkustopniowe schody. Po obu stronach schodów znajdują się poręcze. Nawierzchnia przed wejściem do budynku jest utwardzona (szeroki chodnik). Drzwi wejściowe mają odpowiednią szerokość umożliwiając bezkolizyjne wejście do budynku. Wejście nie jest zabezpieczone bramkami. Budynek nie posiada windy ani podjazdu.
Budynek o jednej kondygnacjach nadziemnych. W ramach kondygnacji budynku nie ma zmian poziomów. Wejścia do pomieszczeń biurowych posiadają progi. Szerokość korytarzy umożliwia swobodne poruszanie. Toaleta nie jest przystosowana dla osób niepełnosprawnych.
W bezpośrednim sąsiedztwie budynku nie ma wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.
W budynku nie ma pochylni, platform, pętli indukcyjnych, informacji głosowych, oznaczeń w alfabecie brajla lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Powiatowy Zarząd Dróg Publicznych w Lipsku nie zapewnia możliwości skorzystania z usług tłumacza języka migowego.
Osoby doświadczające trudności w komunikowaniu się mogą załatwić sprawy w Powiatowym Zarządzie Dróg Publicznych w Lipsku przy pomocy tzw. asystenta. Asystentem może być każda osoba fizyczna wybrana przez osobę uprawnioną. Zadaniem asystenta jest pomoc w załatwieniu spraw w PZDP w Lipsku. Z pomocy asystenta osoba uprawniona nie może skorzystać w sytuacji, gdy wnioskowane dane są prawnie chronione ze względu na ochronę informacji niejawnych, a dostęp do nich przysługuje wyłącznie osobie uprawnionej. Powiatowy Zarząd Dróg Publicznych w Lipsku, w przypadku braku możliwości realizacji świadczenia we wskazanym lub uzgodnionym z uprawnionym terminie, zawiadamia wraz z uzasadnieniem osobę uprawnioną, wskazując możliwy termin realizacji świadczenia lub wskazując na inną formę realizacji uprawnień.